Rijnmond vandaag

26 november 2013 in de Berghaven lagen de EN AVANT 7
en EN AVANT 20 in afwachting van de EN AVANT 1 die met de
CFL PERFECT vanuit Brest op weg was richting Nieuwe Waterweg.

Even later ging de EN AVANT 20 naar buiten om op zee in
te sluiten als stuurboot. De EN AVANT 7 sloot later tussen
de pieren eveneens in.

© Henk van der Heijden

EN_AVANT_20 @ HenkvdHeijden (1)


Op dat moment kwam de ZHEN HUA 25 het Calandkanaal
in met 4 nieuwe containerkranen voor Maasvlakte II,
geassisteerd door Smit.

© Henk van der Heijden

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (1)

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (2)

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (3)

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (4)

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (5)

ZHEN_HUA_25 @ HenkvdHeijden (6)


26 november 2013 op de Nieuwe Waterweg uitgaand

VENERE
Bouwjaar: 2004, imonummer: 9298040, gt: 2708
Eigenaar: Venere Shipping B.V., Valletta
Beheer: Maritime Performances B.V.
Gebouwd: Cantieri Navali de Poli SpA, Pellestrina / 196
LxBxH: 75,00 x 14,20 x 7,50 meter
Vermogen: 4352 pk, snelheid: 13,5 knoop, roepnaam: 9HA2108

© Henk van der Heijden

VENERE @ HenkvdHeijden (2)


Tot slot bij Maassluis de uitgaande

Thekla Schulte
Bouwjaar 2001, imonummer 9215919, roepletter 9VPY3
Vlag/Thuishaven Singapore
Eigenaar Pesak Island Shipping Co Pte
Manager Bernhard Schulte Shipmanagement (Hellas) SPLLC
Shipyard Hyundai Heavy Industries Co Ltd, Ulsan (1301)
L x b x h 210.07 x 30.23 x 16.70 meter, Brt 26718
Engine Sulzer Type 7RTA72U, Power 21558 kw, Speed 22 kn
Ex 'P&O NedLloyd Antisana'

© Henk van der Heijden

THEKLA_SCHULTE @ HenkvdHeijden (2)

» terug naar KOOPVAARDIJStartpagina